דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דשא סינטטי או דשא טבעי? 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2411 פעמים ]

אם את שואלת אותי, ושאלת, אנא אל תקני דשא סינטטי!
נכון שזה כביכול יפה בהתחלה אך עם הזמן מצטברת פסולת גינה, אבק הניקוי הופך קשה מאוד והברק המפואר הולך לאיבוד.
נכון שדשא סינטטי חוסך את הצורך בכיסוח הדשא אבל עדיין צריך לנקות עד כדי כך שהעיריות משקיעות ניקוי בלחץ מים אחת לכמה זמן במקומות אותם הן רוצות שישארו יפים- שזה כבר אבסורד בפני עצמו.
פלסטיק אינו נושם, ואין לו שום יתרון עיצובי, צמחי, גינוני  למעט זה שאכן לא צריך להשקות ולכסח ואני אדריך אותך בעניין או אתחזק את הגינה שלך לבחירתך כך שאין לך מה לדאוג.
כמו כן, אם מישהו זרק סיגריה דולקת נוצרת כוויה שחורה, אם משחקים בכדורגל, השערות נשכבות בזווית ומפסיקות להיות יפות, כמו כן יש לקחת בחשבון שחיקה ואין שום ספק שהאקלים שלנו תורם לשחיקה אם לא שום דבר אחר, אם כלב או חתול השתינו או חירבנו זה מצחין וכן הלאה אני יכול לחשוב על עוד דברים אבל זה נראה לי מספק.
  
לעומת זאת דשא חי: צומח, ירוק בקיץ , בחורף נכון שפחות אבל חורף זה חורף ואת מי בכלל מענין  מה קורה בחוץ. לדשא חי ערך עיצובי, סביבתי, אקולוגי ועוד כמו צמחים הוא יודע להתחדש במידה וח"ו ניזוק, אז נכון שצריך לטפל בו, אבל הוא מחזיר אהבה, מה שפלסטיק לא עושה.
דשא צריך להיות פרקטי, רוב האנשים לא עושים איתו כלום כך שאין מה להרבות במרחבי דשא מקצה הגינה אל הקצה השני. צריך להחליט אם הילדים הולכים לשחק עליו תוך הבנה שמגרש הכדורגל הרשמי של ליגת העל זה לא כאן, אם יש חיות בבית או בחוץ שזקוקות לו, או אם הוא רק למשטח ירוק ובהתאם לכך ליצור את השטח. מרבית האנשים גם לא יושבים על הדשא אלא על משטח נוקשה כלשהוא דוגמת דק או רחבת בטון. אם אין שום צורך בדשא אז פשוט לא צריך דשא, עדיף בהרבה רחבת בטון מצופה, זה יותר פרקטי ונח ואין צורך לחפש פתרונות "עקומים" סליחה על הביטוי כדוגמת דשא סינטטי.
אגב עלות ההתקנה של דשא סינטטי יקרה בהרבה מזו של פרישת דשא רגיל. אם לא רוצים בטון אפשר למצוא פתרונות טבעיים של תכסית צמחית או חיפוי אבן מסוגים שונים ומשונים.
  
מבחינת הוצאה על מים, 50 מ' דשא נאמר שטח של 7*7 מ' ידרשו 6 קוב מים בחודשי הקיץ ועד 12 קוב לחודשים יולי אוגוסט, והצורך בהשקיה הוא לכל היותר 9 חודשים בשנה ממוצעת.
כך שגם אם ניקח מחיר מים עירוני פסיכוטי בחריגה מההקצבה שעומד היום על 14 ש"ח לקוב בקירוב הרי שההוצאה המקסימלית החודשית תהיה 168 ש"ח על כל חמישים מ' דשא  ובממוצע שנתי נגיע לפריסה של 80 ש"ח לחודש לכל היותר, מחיר שאפשר לעמוד בו אחרי הכל.
  
אם תרצי לטפל בגינה לבד יש לרכוש מכסחת חשמלית קטנה  ושני מרססים בעלות של כמה מאות שקלים בודדים סה"כ ולכל השאר תקבלי הנחיות מדויקות מהגנן שלך באינטרנט.
  
אם תרצי שאני אטפל בגינה יהיה לי לכבוד ולעונג. אגב גם במחיר אחזקה של גינה לא יהיה שוני באם יש פלסטיק או דשא שכן גינה זה תמהיל דינמי ולא פרטים מבודדים.
  
טוב, מתנצל שזה היה קצת ארוך, מקווה שלא הותשת ושהצלחתי להביא אותך לתובנה הנכונה- אם, אז דשא אמיתי, ולא צמחים מניילון.
  
אם ממש תמשיכי ותתעקשי על דשא סינטטי, אני ממש נגד ולא מוכן להיות חלק מההיזק האקולוגי של הדבר הזה לפחות לא ברמה הביצועית, למרות שזה כסף טוב, כך שתאלצי למצוא גנן אחר :-(  או פשוט פלסטיקאי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב